Vilken färg till element och kopparrör

Hej!

Jag har kopplat in ett vattenburet element och då har jag dragit nya kopparrör. Jag vill måla dessa rör med svart färg ( helst matt) men jag kan bara hitta er elementfärg i vit. Finns det bara i vitt? Kan jag använda någon annan av er färg på kopparrören?
Mvh
Linus Björk

Kommentarer

  • Hej Linus

    Tack för din fråga.

    Du kan måla dessa rör med vår Living lackfärg som finns i matt och finns att få i svart nyans.
    Även våra lackfärger klarar den temperatur som här uppstår.

    Grundmåla ytan 1 varv med metallprimer och sedan 2 varv med Living lackfärg.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg