Eko

Hej,

Jag funderar på att köpa färg från er. Jag förstår att merparten av era färger är vattenbaserade. Hur ser det ut med farliga ämnen? Har ni några produkter som är eko?

MVH
Max

Kommentarer

  • Hej,
    de av våra färger som har minst farliga ämnen (sett till sin funktion) är de Svanen-märkta. Svanen har de tuffaste kraven på innehåll av alla miljömärkningar för färg, och de redovisar sina kriterier offentligt. ”Eko” är ett begrepp som vi inte så gärna använder, utan vi hänvisar hellre till Svanen eller någon av de andra seriösa miljömärkningar som finns. Eftersom färg räknas som en kemisk produkt, finns dessutom alltid säkerhetsdatablad med detaljerad information om ev. förekomst av farliga ämnen.

    Med vänliga hälsningar
    Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg