Byte av fabrikat

Hej

Det börjar bli dags att måla om huset.
Fungerar det att måla med Beckers akrylatfärger direkt på Jotun Demidekk?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat.

Kommentarer

  • Hej Markus

    Vi tycker det är mycket trevligt att du istället önskar måla med oss och våra produkter!
    Våra Akrylater fäster och går alla att måla på ytor som tidigare är målade med andra fabrikat och då även Jotuns Demidekk-produkter.  Perfekt Plus Facade och Front Akrylatfärg Max är våra allra bästa akrylatfärger. Här finner du alla våra produkter för träfasad

    Men vid val av produkttyp samt vid byte av målningssystem är det mer skick på färgen idag ,konstruktion på fasad och paneltyp som styr över vilket målningssystem och vilket av dem som ger allra längst ommålningsintervall.
    Så även om det går bra att måla tex Perfekt Plus Facade på din tidigare målning så rekommenderar vi  att du först tar kontakt med en hushälsa-expert på plats ute hos våra återförsäljande butiker.

    Denna expert är av oss utbildad och kan göra en bedömning på plats, hur just ert hus ser ut, vilka förutsättningar som finns och ge er råd vilken av våra produkter som ger er det bästa och mest hållbara målningssystemet inför framtiden.

    Hushälsa- expert finns tillgänglig i de allra flesta butiker (Dock ej på Bygg och stormarknader). Dock kan det vara bra att boka in en tid med denne så snabbt som möjligt så att ert målningsarbete kan komma igång nu när våren förhoppningsvis kommer med lite värme.
    Om du önskar mer information kring detta så får du gärna ringa vårt Kundcenter tekniska rådgivning 0200-212122 så kan vi med mer information från er ge er lite mer ingående råd utifrån just er situation. Men som sagt så är ett platsbesök från Hushälsaexpert absolut att rekommendera. Här finner du kontaktuppgifter till återförsäljande butiker

    Jag vill till sist önska er en riktigt fin sommar med allra bästa målningsväder!

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.