Beckers utomhusaktylat nr 6

Hej!

Jag ska byta ut delar av fasaden på mitt hus som tidigare är målat med Beckers utomhusakrylat nr 6. Jag undrar vad den färgen heter idag?
Har tidigare ställt frågan till er, men tyvärr har jag tappat bort informationen och hittar inte min fråga i forumet.

Tack på förhand!
Mvh
Ylva Junglert

Kommentarer

  • Hej Ylva,

    Någon produkt som heter nr 6 Akrylat hittar jag ej att vi haft, om det är en kulör det gäller och den är falurödslik kan det vara Alcros nr 6 Faluröd som fortfarande går att få bruten hos våra återförsäljare.
    Akrylat produkterna heter idag Front Akrylatfärg Max, samt Perfekt Plus Facade, där Perfekt är den senaste generationen Akrylat.

    Med vänlig hälsning

    Ulf L

  • Hej och tack för svar!
    Dock fick jag svar tidigare vad denna färg kan heta idag. Huset jag bor i är byggt 1971 och då användes Beckers utomhusakrylat nr 6. Nyansen är lite mer åt det röd/orangea hållet. Inte så röd som Falu rött.
    Hur kan man hitta en gammal fråga om detta? Det är inte jättelänge sedan jag ställde den (i våras? ) och jag tror att en person vid namn Christina svarade.
    Mvh
    Ylva Junglert
  • Hej,

    Det finns en röd kulör nr 6 bland Beckers kulörer, den heter 6 Utomhusröd.
    Den skulle det kunna vara.

    //Ulf