Beckers Front Akrylatfärg Max samma som Beckers Akrylatfärg Max?

Hej
I butiken påstår försäljaren att Beckers Front Akrylatfärg Max är detsamma som Beckers Akrylatfärg Max.Att det bara är förpackningen som ändrat utseende, men att det är precis samma innehåll. Vi har målat halva väggen med Beckers Akrylatfärg Max och undrar om vi kan fortsätta med resten av väggen med Beckers Front Akrylatfärg Max. Båda i kulören Utevit.

Kommentarer

  • Hej Karin,
     det stämmer den uppgift du fick från butik.
    Dock oavsett om du haft ytterligare en burk sedan tidigare eller om du nu målar med den med Front i namnet så är vår rekommendation att inte byta burk mitt på vägg utan hälla ihop färg så att man klarar sig från knut till knut eller annan avgränsning.

    Detta beror på att pyttesmå kulör och glanskillnader kan uppfattas av ögat om ena brädan bredvid den andra målas med olika brytningar eller tillverkningstillfällen.
    Men när nu situationen är som den är så tycker jag att du fortsätter där du slutade. Skulle du sedan uppfatta någon skillnad (inte alls säkert att detta uppstår) så kan du om du störs av den måla på den sida du sedan tidigare målade med ett ytterligare varv.

    Hälsningar Christina
    Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.