Beckers fasadakrylat äldre kulör

Hej.
Har tidigare målat min veranda och mitt hus med Beckers fasadakrylat 501 fasadvit, som jag idag inte får tag på.
Vad använder jag i stället idag?
Lasse

Kommentarer

  • Hej Lars

    Tack för din fråga.
    Kulören 501 Fasadvit finns fortfarande med bland våra recept.

    Våra kulörer utgår inte, även om de ibland på vår hemsida och i våra färgkartor får ge plats för nya kulörer. De finns dock alltid med bland våra recept och kan även fortsättningsvis i framtiden tillblandas.

    I vårt sortiment finns idag tre stycken Akrylatfärger som motsvarar dåvarande Fasadakrylat.
    Vi har vår lite enklare Akrylatfärg Exterio
    Vi har Front Akrylatfärg som är steget bättre än Exterio och ger något år längre hållbarhet samt att vi har vår allra bästa akrylatfärg Perfekt plus Fasad.

    Här i denna länk , https://beckers.se/produkter/utomhus/trafasad
    finner du mer information om dessa produkter.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Fasad akrylat Rondane 3161, vad motsvarar det för färgkod? Ni verkar inte ha färgen kvar i ert sortiment.
    Stefan
  • Hej Stefan

    Våra äldre kulörer finns fortfarande med bland våra recept och för att få samma kulör igen uppger du här 3161. Den är i vårt system benämnd som Idekulör 3161.
    Våra kulörer utgår inte men kan ibland i våra färgkartor och på vår hemsida få ge plats för nyare kulörer.

    De kulörer du på vår hemsida ser är tyvärr enbart dem som finns med i våra dagsaktuella färgkartor.

    Recepten för de äldre kulörerna finns dock alltid kvar och kan även i framtiden tillblandas.

    Den kulör i NCS färgkarta som ät mest lik 3161 är NCS S6502-Y.
    Det kan dock finnas skillnader mellan dessa två kulörer.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg