Är Tasso G100 godkänd för våtrumszon 2 - VA

Jag ska inom kort sätta upp väv och måla ny tvättstuga.Tätskikt samt kakel/klinker på golv och i dusch - våtzon 1 - har satts upp av hantverkare. Det jag undrar över är om er väv-produkt G100 är godkänd som vattenavvisande material i våtazon 2 - väggarna. Det finns många exempel på att G135 är godkänd men jag hittar väldigt lite om G100.

Orsaken till att jag vill välja G100 med ert system för målning av våtrum är att G100 väven är mindre grov än G135.

Så, är det enligt svenska byggnormer godkänt att använda G100 eller måste man välja G135?

Kommentarer

  • Hej Roger

    Tack för din fråga.
    Här är viktigt att skilja dessa båda åt. Dessa två är lika i sitt utseende.

    G100V är godkänd för våtutrymmen.
     G100 är INTE Godkänd

    De glasfiberväv i vårt sortiment som av MVK (Målerbranschens Våtrums Kontroll) är godkända i våra våtrumsystem har innehåller alla V- i sin beteckning.
    Våtrumsväv är även lite gulaktigt färgad och ej vit som de övriga.

    De våtrumsväv som vi i vårt sortiment har heter G100V, G135V samt G900V.
    G900 V är den minst mönstrade och slätaste variant i sortimentet.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Tassoglas G 100 V finns två olika färg.På en sidan är vit och andra sidan är gul färg.Min frågan är vilken sidan ska limas på gipsskiva?
    Zoran
  • Hej Zoran

    Tack för din fråga.
    Den gula sidan skall vara monterad så att den synlig och är utåt mot rummet efter uppsättning.
    Den vitare ytan sätts mot gips.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg