Är Expo fasadakrylat utgående?

Hej!

Har tidigare målat med Expo fasadakrylat, men nu verkar den inte finnas när jag kollar på K-rauta. Är det utgående? Vad ska jag använda istället när jag ska måla om i sommar?

/Tobbe

Kommentarer

  • Hej Tobbe

    tack för att du ger oss förtroendet och väljer våra produkter när du målar.
    Det stämmer att Expo fasadakrylat utgått ur vårt sortiment.

    Vi har idag tre fyra akrylatfärger i vårt sortiment.

    Expo Fasadakrylat var en enklare men bra akrylatfärg som kan i vårt sortiment idag liknas med Exterio Träfasad.
    Den kan du absolut välja att måla med om du söker en lite enklare och mer basic akrylatfärg.

    Du kan även välja att måla med Front Akrylatfärg Max som är snäppet ännu bättre än Exterio eller med vår allra bästa fasadfärg som är vår  Perfekt Fasad Plus .
    De två sistnämna, Front och Perfekt räknas som halvmatt och har i en liten högre glanstal är Exterio.
    Perfekt Plus fasad är den produkt som över längst tid håller din fasad i ett nymålat skick.
    Perfekt Plus Helmatt är en akrylatfärg som har en helmatt yta som ger en god utomhusbeständighet och håller kulören under många år

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Med vänlig hälsningar

    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej!

    Jag har målat med Beckers Expo Fasadakrylat som utgått.
    Om jag väljer Front Akrylatfärg Max, är det samma blandningsförhållande som gäller?
    Jag har använt detta recept:
    Gul: Kulör 3055

    YG 30.0
    YO 42.0
    SS 4.5
    Brytbas: B
    Burkstorlek 3 l
    Jag var nere hos BAUHAUS men det verkar inte som receptet ser lika ut. Hur säkerställer vi att jag får samma nyans?

  • Hej Rolf

    Tack för din fråga.

    Javisst kan du även nu måla med kulören 3055. Den går att få tillblandad i Front Akrylatfärg .
    Dock kommer receptet se lite annorlunda ut då vi sedan din förra burk tillblandades har bytt brytsystem.
    Receptet kommer innehålla andra brytpastor som har andra namn men kulören är den samma utseendemässigt.
    I butik uppger du kulör 3055 .

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.