Alkylakrylat

Hej!
Kan man måla med eran fönsterfärg som är en alkydakrylat ovanpå en panel som är målad med akrylatfärg? Panelen sitter syddat till i ett uterum och blir inte utsatt för väder och vind. Om inte vad är det som kan hända?

Kommentarer

  • Hej Emelie,

    Vår fönsterfärg är främst för hyvlat hårt virke, är det en hyvlad panel går det utmärkt, grundmåla först med Primex Grundfärg.
    På ett sågat fasadpanelvirke rekommenderar vi fasadfärg som är följsammare.

    Med vänlig hälsning

    Ulf