Hur mycket vetekli finns i Axa Fiberhavregryn?

Hej!
Jag har köpt Axa Fiberhavregryn och blev förvånad att de innehåller vetekli. Eftersom jag försöker minska mängden vete i kosten vill jag gärna veta hur mycket de innehåller. Det framgår tyvärr inte av beskrivningen på förpackningen.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Camilla.

    Det är riktigt att Axa Fiberhavregryn också innehåller vetekli. Det står med i Ingredienslistan på sidan av förpackningen, men har dessvärre fallit bort i informationen på framsidan av förpackningen. Vi har valt att lägga till vetekli för att öka fiberhalten i havregrynen för att dom ska bli ännu nyttigare.

    Axas fiberhavregryn är en blandning av 87% havregryn och 13% vetekli.
    Vill du hellre äta en produkt med bara havre, kan vi rekommendera Gyllenhammars Fiberhavregryn. Dessa innehåller havre och havrekli.
    Linda
    (Uppdaterad )
  • Tack, då vet jag!
    /Camilla
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.