Vad är superhavre?

Vad menas med Superhavre, som står på AXAs havreprodukter?

Kommentarer

  • Vi väljer att beskriva AXAs havre som superhavre därför att livsmedlet har utvecklats, odlats och hanterats på ett speciellt sätt unikt för AXA och Lantmännen. I över 100 år har AXA och Lantmännen arbetat med att förfina sin process för naturligt framtagande av havregryn och havreprodukter. Vi anser att AXAs havre särskiljer sig på följande punkter:

    • All AXA havre är naturligt framställd från de egenutvecklade havrestorterna Kerstin och Galant. De är specifik förädlade av Lantmännenägda Lantmännen Lantbruk för att möta den profil som AXA eftersöker.
    • All AXA havre är av svenskt ursprung.
    • All AXA havre är odlad utifrån en unik kravspecifikation. Bland annat får AXAs havre ej vara besprutad med stråförkortningsmedel eller gödslad med slam.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.