Hej! Jag undrar om Axa Steel Cut Oats är glutenfria?

Sandra

Kommentarer

  • Hej Sandra.

    Tack för din fråga! Nej Axa Steel Cut Oats är inte glutenfria.

    Havre är naturligt glutenfritt men kontamineras lätt av vete, råg och korn som odlas på åkrar i närheten eller att samma tröskor används vid skörd. Därför kan man hitta spår av gluten i den mesta havren tyvärr.

    Axas Glutenfria havregryn är ren havre, som odlas och skördas separat, med tanke på kontamineringen och ständigt kontrolleras och testas för att vara fri från gluten.

    Ha en trevlig dag!
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.