Kan ni komma på någon bättre förpackning för Axa Havre Flakes?

Kan ni komma på någon bättre lösning på era förpackningar för Axa Havre Flakes? Kartongen för stor och påsen för liten, det hamnar mellan kartong o påse när man häller!

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Monica.

    När vi packar produkten i fabriken så har vi vissa restriktioner och begränsningar vad gäller fyllnadsgrad av produkt och även storlek på påse i förhållande till kartong. Kartongen packas liggande och då fyller den ut hela kartongen väl och kan inte vara mycket större. Sen när produkten fraktas ut i butik så skakas produkten och blir något mer ”kompakt” och även innerpåsen sjunker ihop något. Detta gör att påsen kan upplevas som mindre, eller för liten. Mitt bästa tips blir därför att dra upp påsen lite, så att öppningen av påsen hamnar i jämnhöjd med kartongen när man vill hälla ut produkten.

    Linda
    (Uppdaterad )
  • Hej jag undrar om era förpackningar är hållbara från ett miljöperspektiv? Dvs om de har ett klimatsmart material på packningen och vart produceras kartongen?. Om inte, vad är det för material som används vid förpackningen.
  • Hej.

    Vi jobbar aktivt med att säkerställa att våra förpackningar görs av bästa möjliga materialval från ett hållbarhetsperspektiv och har ambitiösa mål att jobba emot. Dock så måste vi alltid sätta produktsäkerheten främst, vilket ibland gör det svårt att välja det bästa materialet för miljön i våra förpackningar. Vi försöker alltid att använda lokala leverantörer för våra förpackningar om det går, samt att vi är på väg emot att enbart använda nordisk träråvara i alla våra pappers och kartong förpackningar. När det gäller plast så jobbar vi med att säkerställa att alla våra material är återvinningsbara innan slutet av 2022.
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.