Sikte i vispebollen er utfordrende

Hei. Det er litt vanskelig å sikte mel i vispebollen med det hullet i midten, finnes det noen tips til dette?
DDE

Kommentarer

  • Hei DDE. Designet til Ankarsrum er veldig bra for baking, og vispebollen fungerer veldig fint til de aller fleste rører, kaker og kremer. Men designet er utfordrende i oppskrifter hvor man ønsker å sikte rett i vispebollen pga. hullet i vispebollen (hvor kraften til vispene kommer opp).

    Her er noen fremgangsmåter som vi har fått fra andre brukere som kan hjelpe:
    • Om du ikke visper mens du sikter, kan du ta av vispene, men beholde den hvite akselen, da er det ikke så mye som går til spille (evt. også dekke til det lille hullet for å unngå søl). Så setter du på vispene igjen for å vispe etter du har siktet.
    • Sikt som vanlig, men litt på siden over åpningen mellom vispene og bollekanten. Da blir det litt som går "bort" ved at det havner på det sorte vispehodet (som man bare dytter ned i bollen).
    • Noen bruker en mindre sikt som passer til åpningen mellom vispene og bollekanten og unngår problemet på den måten. Ulempen er da kapasiteten i den mindre sikten som gjør at man kanskje må sikte i flere omganger.
    • Sikt i en annen bolle før du har det over i vispebollen, da i flere omganger – men da mister man litt effekten av å sikte, så kommer an på oppskriften og hvor essensiell selve siktingen er for resultatet.
    Lykke til!