Kan jeg ha varm suppe i blenderen?

Anbefaler dere en maks temperatur på supper og annet som skal i blenderen?
Ben

Kommentarer

  • Hei. Du må være veldig forsiktig med varme væsker i blenderen, det står også i manualen at man ikke skal blende varme væsker. Grunnen til dette er at varmen kan få beholderen til å utvide seg litt og lokket til å "krympe" og dette øker faren for at det kommer ut varm væske under bruk. Vi anbefaler altså IKKE å ha kokende suppe i blenderen, ei heller temperaturer over 50 grader grunnet sikkerhet (væske som holder over 55 grader gir brannskade på hud i løpet av sekunder).
    Ankarsrum Norway
  • Jeg hadde det samme spørsmålet, men lurer videre på om utstyret faktisk tåler det, og at advarselen er der kun grunnet egen sikkerhet? Jeg skulle så gjerne brukt blenderen til supper og sauser i stedet for å ødelegge grytene mine med stavmikseren...
    Frøydis Hamre
  • Hei Frøydis. Vi anbefaler ikke å bruke blenderen til varme supper og sauser, ref. svaret over. Vil tro blenderen i seg selv tåler varm væske uten å bli ødelagt, men det er helt på eget ansvar om du velger å ikke følge anbefaling/bruksanvisning.