Hvordan lager jeg pølser med kjøttkvernen?

Hei, jeg ønsker å prøve pølsehornene på kjøttkvernen for å lage mine egne pølser. Hva må jeg huske på når jeg lager mine egne pølser?
Jon

Kommentarer

  • Hei!

    Her er noen tips for å komme i gang:

    1. Frys kjøttkvernen før bruk.
    2. Smør hornene med litt pølsefarse før du monterer dem på kvernhuset.
    3. Hvis du får luftbobler inne i kvernhuset, stopp maskinen og press luften tilbake gjennom kanalen på pølsehornet.
    4. Du kan blande pølsefarsen i den rustfrie eltebollen med deigrulle og deigkniv montert på maskinen.
    5. Forbered/stek litt smaksfyll før du stapper pølsene dine for å gi pølsene en ekstra piff.

    Besøk www.ankarsrum.no eller sjekk oppskriftsboken for mer inspirasjon og oppskrifter for å lage pølser!