Hva gjør jeg hvis noe er feil med min Ankarsrum?

Det er noe feil med min Ankarsrum, hva gjør jeg?
Merete
Vis beste svar

Kommentarer

  • Er det noe feil med din Ankarsrum kan du først se om du finner svaret her på forumet. Om dette ikke løser problemet registrer saken din her.

    NB: Maskinens kjøpsdato må være nyere enn 5 år for at generell reklamasjonsrett skal gjelde. (For modell 6230 er det 7-års maskingaranti)
    Ankarsrum Norway
    Beste svar
  • Deigrulla falt av 2 ganger i dag, pinnen jobba seg oppover. Brukte 750g mel, er en 2mnd. gammel maskin og har ikke skjedd før.
    Tove kleppa
  • Hei Tove.

    Dette skyldes mest sannsynlig at det er noe "søl" (mel/melrester eller såperester osv) i hullet i deigrullen og/eller på selve pinnen. Vask begge deler godt. Til deigrullen kan man bruke en kulepenn eller lignende for å få en klut ned i hullet. Smør gjerne inn pinnen med litt matolje etter vask. Håper dette løser problemet.
    Ankarsrum Norway
  • Takk for svar,skal prøve
    Tove kleppa
  • Skulle lage gjærdeig. Rørte ut gjæren i litt væske. Alt var ok. Fylte så på med resten, men nei, å ville ikkje maskina starte. Dytta på ledningen, prøvde ny kontakt, men nei. Maskina er ein  Ankarsum assistent 6230, kjøpt i 2020. Litt tidleg å "ta kvelden" synes eg. (min gamle Assistent hadde eg i 20 år, til slutt "brant " den opp)
    Tove Lillebråten
  • Hei Tove.

    Huff, her har nok dessverre noe gått galt, men fortvil ikke, verkstedet skal nok få liv i din Ankarsrum så den også varer en god stund til. Lenger oppe i tråden ser du hvor du kan melde inn feil med din Ankarsrum, se også link under.

    Meld Service her
    Ankarsrum Norway
  • Hei. Er det liv i denne tråden? Prøver uannsett jeg.
    Skulle bake sirupssnipper idag å maskinen nektet å starte. Har sjekket kontakt å prøve den et annet sted, men er helt død. Kun væske og hvetemel (450gr) å dette bør jo maskinen tåle. Prøvde både med stålbolle og visper for å se om noe var galt, men den starter uannsett ikke! Kjipt innfor julebaksten. Den er kjøpt i sommer 2023.
    Hilsen Maria
    Maria
  • Hei Maria

    Huff, så leit! Har du sjekket at ledningen sitter godt i bak på maskinen? Det er overraskende hvor ofte dette er årsaken til "død" maskin. Hvis maskinen fortsatt er død så gå til www.ankarsrum.no og klikk "service" i toppmenyen for å registrere reklamasjon. Du vil raskt få hjelp!
    Ankarsrum Norway
  • Har gjort det 😭 Leit å gå jule i møte uten den maskinen. Elsker den å hadde gledet meg til julebakst.!😢
    Maria
  • Hei.

    Fint at du har sjekket at ledningen sitter godt i!

    Serviceverkstedet vil svare deg raskt, beklager det inntrufne!
    Ankarsrum Norway
  • Skulle vispe sukker og romtemperert smør luftig, men det tålte ikke vispen, så den ble ødelagt. Er dette noe man får igjen på garanti eller reklamasjon?
    Monica
  • Hei Monica

    Hvis du ikke har montert noe feil og du har kvittering (kjøpsdato siste 5 år) så dekkes dette av din reklamasjonsrett. Gå til www.ankarsrum.no og klikk "service" i toppmenyen for å registrere dette som en reklamsjon.

    Merk, til smørdeig så bør mørdeigsvispene benyttes.

    Beklager det inntrufne!
    Ankarsrum Norway
  • Kjempe merkelig å flaut å skrive, men når mannen testet så startet den 🤣 Vi har nå lykkes å bake å håper da dette holder seg. Aner ikke hva som skjedde, men den funker nå, uten service eller noe. Mannen bare startet den så tipper den ikke er noe fan av meg mest sannsynlig 😅
    God jul ❄️🤶🏼
    Maria
  • Hei Maria

    Supert at det løste seg, da er julebaksten reddet:-)

    Uten at det er sikkert at det er årsaken her så er et godt tips å alltid sjekke ledningen bak på maskinen. Hvis man flytter litt rundt på maskinen kan den løsne litt.

    God jul!
    Ankarsrum Norway
  • Hei,

    jeg har problemer med grønnsakskutteren.
    Denne delen er vanskelig å få på, og har alltid måtte lirke og vrikke den på plass. Den har også være utfordrende å få av. Nå sitter den bom fast og resten av "beholderen" der en mater grønnsakene gikk av. Er det noe jeg gjør jeg galt eller burde gjort? Det eneste jeg kan tenke meg er at disse skal kappes av (se markering på bilde), men det står ikke noe om dette i bruksanvisningen, og de er ganske tykke.

    For meg virker den nederste stykket her egentlig å være for trangt. Absolutt ikke hjelpsomt for å kutte grønnsaker når jeg bruker evig tid på montering og demontering. Og hva gjør jeg nå - jeg får den ikke av i det hele tatt.

    Randi
  • Hei Randi. Huff, her ser jeg at det er noe feil med det nederste stykket på grønnsakskutteren. De to små hvite tappene skal ikke være der, hvis du kutter de av så skal du se at det blir enkelt å ta av og på grønnsakskutteren! Beklager feil, heldigvis kan dette løses raskt!
    Ankarsrum Norway
  • Takk for raskt svar! Er det de to jeg markerte som skal kappes av?
    Randi
  • Hei, ja, de to hvite tappene, kutt de av på begge sider så de faller helt av.
    Ankarsrum Norway
  • Hei igjen,
    Det var dessverre ikke så enkelt løst.Jeg fikk kuttet av tappene, men den hvite nederste delen er fortsatt for trang virker det som, og sittet like bom fast. I tillegg har en del på den andre delen av grønnsakskutteren brekt pga dette (se bilde). Jeg har forsøkt å opprette reklamasjonssak om dette på ankarsrum.no. Der bes det om serienummer for å kunne sende inn, men jeg kan ikke se noe serienummer på selve grønnsakskutteren, så da får jeg ikke sendt inn. Jeg har kvittering. Hva gjør jeg?

    Randi
  • Hei, så leit! Fint at du da registrerer en reklamasjonssak. Bare skriv 1234567890 som serienummer hvis det er påkrevd.