feil

Hei,
Jeg har brukt min kjøkkenmaskin to ganger. Når jeg skulle bruke den igjen nå, er armen hvor de ulike verktøyene festes, helt løs.Jeg får derfor ikke festet verktøyene, de bare faller Av og skraper i bollen. Hva skyldes dette?
Eline

Kommentarer

  • Hei Eline.

    Er det sånn at den "festetappen" i bakearmen har løsnet helt så den går ut av bakearmen? Altså den tappen du bruker til å feste deigrulle og deigkrok. Du nevner flere verktøy så litt usikker på om jeg forstår deg rett.

    Deigrullen skal ikke "feste" seg i denne, den skal hvile mot bunnen av bollen. Deigkroken "fester" seg i det lille hakket på tappen, men høyden på deigkroken justerer du med skruen i selve hullet der du setter inn deigkroken (ved siden av deigkniven) - deigkroken bør være 4-5 mm over bunnen av stålbollen.

    Hjelper ikke disse tipsene, eller det er sånn at "festetappen" går helt ut av armen så følger du "oppskriften" i egen forumpost (se link under) for å få videre hjelp:
    Hva gjør jeg hvis noe er feil med min Ankarsrum? - Ankarsrum Norway (kundo.se)

    mvh Pål
    Ankarsrum Norway
  • Hei,
    Festetappen går ikke ut av bakearmen, men den er helt løs og ingen verktøy lar seg feste slik du beskriver. Sist gang keg brukte denne var det litt mer motstand i festetappen og både deigrull og eltekroken festet seg slik du beskriver. Nå faller de av, samme gjør de andre verktøyene, og skraper langs med bollen. Nytter ikke å justere høyden, da verktøyene ikke bare detter ut.
    Eline
  • Hei Eline.

    Dette virker rart - tappen skal opp, deigrull under og tapp ned igjen. Den skal ikke kunne dette ut med mindre tappen går oppover igjen og helt ut av deigrullen? Og det er bare deigrull og deigkrok denne brukes til, så litt usikker på hvilke andre verktøy du viser til. Mulig jeg har misforstått helt hvilken del dette er?

    Tror ikke jeg klarer å hjelpe deg mer, dessverre - jeg må henvise deg til "verkstedet". Følg "oppskriften" i forumposten under og send gjerne bilder/video som forklarer problemet ytterligere, så er jeg sikker på at du får god hjelp til å løse dette.
    Hva gjør jeg hvis noe er feil med min Ankarsrum? - Ankarsrum Norway (kundo.se)

    mvh Pål
    Ankarsrum Norway
  • Hei! I dag vispet jeg eggehviter med min Ankarsrum. Jeg stoppet maskina for å se om hviten var stiv nok, og etter dette vil den ikke starte igjen. Hva kan dette

    Mvh
    Ingeborg
    Ingeborg S
  • Hei Ingeborg

    Sjekk først at ledningen sitter godt i bak på maskinen og at sikringen ikke har gått. Hvis dette ikke løser problemet så følg "oppskriften" i forumposten under så vil du få hjelp til å få liv i maskinen igjen:

    Hva gjør jeg hvis noe er feil med min Ankarsrum? - Ankarsrum Norway (kundo.se)

    Mvh
    Christian
    Ankarsrum Norway
  • Vi har prøvd å bruke kjøttkverna og nå stoppet plutselig motoren. Vi har tatt ut stikkontakten og prøvd p restarte.
    Maskinen er ca 3 år og lite brukt.
    Noen forslag hva som er feil.

    Rigmor Dahl
  • Hei Rigmor.

    Huff så leit! Sjekk at ledningen sitter godt i bak på maskinen og i veggen. Vanskelig å bedømme hva som kan være årsaken, men serviceverkstedet vil kunne hjelpe deg raskt. Gå til www.ankarsrum.no og klikk "service" i toppmenyen for å registrere saken.
    Ankarsrum Norway
  • Bakearmen på min ankarsrum er knekt. Hvor får jeg fikset det
    Robert
  • Hvis du har behov for andre reservedeler enn det som er tilgjengelig på nettbutikken på www.ankarsrum.no så send en epost til den norske distributøren: post@brandhub.no.