Får ikke til vispingen!

Veldig fornøyd med maskinen generelt, men piskefunksjonen fungerer ikke i det hele tatt. Synes den er litt treg i forhold til pisking av krem osv. Pisking av eggehviter fungerer ikke. Gjør jeg noe galt?
Monique

Kommentarer

  • Dette er rart for maskinen skal enkelt kunne vispe krem. Har tre oppfølgingspunkter/spørsmål:

    1) Kan du forsikre deg om at du har montert utstyret riktig, inkl. tannhjulet inni vispehodet, se instruksjonsvideo for vipsesettet som du finner på www.ankarsrum.no under menyvalget "Instruksjonsfilmer".

    2) Evt fettrester på vispebollen kan spolere vispingen, et tips er å vaske vispebollen med sitrus eller eddik.

    3) Kommer vispene langt nok ned i bollen? Hvis du demonterer hele vispesettet og setter den hvite "pinnen" ned i vispehodet skal du ikke se noen av rillene på den hvite "pinnen". Dette er vist i bildet under. Hvis du ser riller så ta et bilde og gå til "service" i toppmenyen på www.ankarsrum.no og registrer dette som en reklamasjon. Du vil da få tilsendt et nytt vispehode.

    Håper dette løser saken!

    Ankarsrum Norway
  • Hei og takk for superraskt svar!

    Er klar over at det er viktig at vispeutstyret er rent og har vasket alt med eddik, men jeg har ikke forsikret meg om at alt var montert riktig...Jeg har rett og slett GLEMT Å MONTERE TANNHJULET🙈

    Nå ble det en helt annen fart på vispene😂

    Takk for hjelpen!
    Monique
  • Hei.
    Vi sliter med det samme, og har sjekket alt dere skrev om tannhjul og vask. Det virker rett og slett som om maskinen er for treg i fart.
    Stian
  • Hei Stian.

    Når alt er montert riktig så ser det ut til at de aller fleste er fornøyd med farten på vispingen. Håper du kan gå gjennom de 3 punktene i denne tråden igjen, og under punkt 1 kan du også sjekke at du har fått med den hvite akselen og at vispebollen er ordentlig nede på maskinen (må vris litt). Antar du har fått med deg at maskinen har en hastighetsregulator som går fra lav til høy hastighet hvor du setter høy fart om du skal vispe. Så bruker man ballongvisper (mange spiler) til krem, marengs osv og mørdeigsvisper (enkel spile) til smørkrem og tyngre kakerører.

    Om ingenting av dette hjelper er det fint om du går til www.ankarsrum.no og klikker "service" i toppmenyen for å registrere dette som en reklamsjon. Last gjerne opp en kort videosnutt av problemet i serviceportalen.