Var är H2 Greensteel och Northvolt placerade?

I vilka AMF fonder är dessa bolag placerade? Och hur stor handel av fonderna?
Gunnar

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    Tack för din fråga!

    Ingen av de fonder vi erbjuder har någon investering/andel i H2GS och Northvolt.

    Investeringarna i de bolagen har AMF gjort via det vi kallar vår livportfölj, där vi placerar pengar för de kunders räkning som har en traditionell pensionsförsäkring hos oss.

    Vill du titta på vilka fonder som har investerat i vilka bolag så finns det redovisat i AMF Fonders hel- och halvårsrapporter. Den senaste finns här: Årsberättelse 2023 AMF Fonder

    Ha en fin sommar!
    Vänligen.
    Susan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.