Vad kostar det att flytta en pensionsförsäkring?

Är det någon avgift för att flytta pensionskapital till annan förvaltare?

Kommentarer

  • Hej Mona,

    I de flesta fall innebär det en administrativ flyttkostnad att flytta sitt pensionssparande från en förvaltare till en annan. Hur den avgiften ser ut är beroende på vilken försäkring du har som du önskar flytta. Rätt avgift hittar du genom att kontakta den förvaltare du önskar flytta ifrån.

    Om du loggar in på Dina sidor på amf.se kan du där se vilka avgifter som gäller för dig om du flyttar från AMF eller byter förvaltningsform inom AMF.

    Vänliga hälsningar