Varför har jag inte fått min utbetalning?

Vad händer om jag inte fått mina pengar på flera dagar?

Kommentarer

  • Hej Istvan,

    För kunder med svenska bankkonton sätts pengarna in på utsatt utbetalningsdatum.

    För kunder med utländska bankkonton kan det variera i utbetalningsdag, beroende på hur lång tid det tar att genomföra betalningen till din bank i utlandet. Det kan innebära att pengarna kommer både tidigare eller senare än planerat.

    Den vanligaste orsaken till att man inte fått sin utbetalning från oss är att man har glömt att meddela oss sina aktuella bankkontouppgifter. Det löses enklast genom att själv registrera sina korrekta uppgifter på vår hemsida.

    Om dina uppgifter stämmer, ska din utbetalning från oss ha gått iväg till rätt ställe. Om så är fallet, ska man först och främst höra med sin egna bank om vad som kan vara fel.

    Om du av någon annan anledning inte har mottagit din pensionsutbetalning från AMF, vänligen kontakta oss på kundservice så kan vi kika närmre på vad som kan ha hänt.

    Vänligen,
  • Hej idag 25/05  jag har inte fått min anmäl pension och jag har diabetis  viktig äta medicin jag vet inte varför? Mvh Alexander
  • Hej,

    Tack för att du hör av dig till oss!

    För frågor om den allmänna pensionen behöver ni kontakta ​Pensionemyndigheten.​​​

    Med vänliga hälsningar,