Levnadsintyg för utlandsbosatta (nytt för 2019!)

  • Vi hämtar levnadsintyget automatiskt
    Om du inte har fått något levnadsintyg skickat från oss betyder det att vi har hämtat in det automatiskt från Pensionsmyndigheten eller Försäkringskassan. Du behöver inte göra något ytterligare.
  • Vi skickar ett levnadsintyg till dig
    Om du har fått ett levnadsintyg från AMF behöver du fylla i det och skicka tillbaka det till oss. Har du svensk e-legitimation kan du signera levnadsintyget direkt på Dina sidor. På så sätt slipper du skicka in blanketten. På Dina sidor kan du även ändra dina kontouppgifter om det behövs.
Saknar du svensk e-legitimation kan du välja att skicka blanketten med vanlig post, fax eller skanna in det och skicka med e-post.

AMF c/o Depona
Box 231
151 23 Södertälje

Fax: +46 8 696 34 10

E-post: info@amf.se

Viktig information för dig som har mottagit ett levnadsintyg från AMF: Nedan ser du exempel på myndigheter som kan stämpla ditt levnadsintyg.

  • Svensk ambassad
  • Svenskt konsulat
  • Svenska kyrkan
  • Utländsk socialförsäkringsinstitution
  • Utländsk polismyndighet
  • Utländsk registerförande befolkningsmyndighet

Kommentarer

  • Jag har inte erhallit mitt levnadsintyg annu. Innebar det att ni har hamtat ut det automatiskt, eller hur lange skall jag vanta for att fa det? Jag bor i Mexico.
  • Hej Jan,

    Tack för din fråga!

    Vi har tidigare i år skickat ut brev till alla våra kunder, både till dem som behöver fylla i och skicka sitt levnadsintyg till oss, men även till dem vars uppgifter vi hämtar automatiskt.

    Har du inte fått något brev från oss alls, skulle jag be dig inkomma till oss direkt på kundservice så kan vi kika närmre på vad som gäller för just dig.

    Tänk på att du med e-legitimation kan se dina brev samt redigera dina adressuppgifter (utland) som inloggad på vår hemsida.

    Vänligen,
  • Jag bor i Storbrittanien. Jag har inte fatt mitt levnadsintyg annu och skall aka till Sverige imorgon for en vecka. Kan jag skriva ut levnadsintyget sjalv och ta med det till Sverige? Jag har inte e-legitimation. Var kan jag isafall fa det stamplat i Sverige?
    Tack pa forhand,

  • Hej Ann, tack för din fråga!

    Om du skriver ut levnadsintyget och tar med dig det till Sverige, så kan du få intyget stämplat på till exempel en polisstation eller hos en notarius publicus.

    Vi kan dock först undersöka om du verkligen behöver lämna något levnadsintyg, om du kontaktar oss via telefon (0771-696 320) eller epost (info@amf.se) så att vi kan se dina personliga uppgifter.

    Vänliga hälsningar,
  • Tack för hjälpen. Då skickar jag ett mail till info@amf.se. Vilka personuppgifter behöver ni?
  • Hej Ann, tack för er fråga!

    Om du följer i denna länk Skicka E-post kan du maila kortfattat vad ditt ärende handlar om men även fylla i de personliga uppgifter vi behöver för att undersöka ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
  • Jag bor pa Hawaii har inte fatt nogra information fron AMF
    Iwo
  • Hej Iwo,

    Tack för din fråga!

    Om du får utbetalningar från Pensionsmyndigheten eller Försäkringskassan kommer vi från AMF inte att skicka ut ett levnadsintyg till dig. Om du tror att du saknar information från oss är du välkommen att kontakta vår kundservice och förklara ditt ärende så hjälper vi dig.

    Med vänlig hälsning,
  • Hejsan, jag bor i Mexico/USA och skall byta bank. Hur kan jag fa min utbetalning till min nya bank?
    Jan
  • Hej Jan,

    Tack för din fråga!

    För att du ska kunna ändra ditt kontonummer behöver du kontakta vår kundservice så kan vi posta en kontoblankett till din adress.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia D