Vad är Avtalspension SAF-LO?

Vem får Avtalspension SAF-LO och hur mycket pengar rör det sig om?

Kommentarer

  • Avtalspension SAF-LO är en kollektivavtalad tjänstepension som gäller för dig som är privatanställd arbetare. Tjänstepensionen är den del av pensionen som din arbetsgivare betalar in till dig. Du kan själv välja vem som ska förvalta din tjänstepension.

    Din arbetsgivare betalar in en premie som motsvarar 4,5 procent för lön upp till 7,5 inkomstbasbelopp och 30 procent för lönedelar däröver.