Uttag av pension

Slutade arbeta i maj-24, men vill vänta med att ta ut min första utbetalning av pension i oktober när jag blir 66 år. När ansöker jag då ?är det tre månader innan? Jag kommer att få ny lön retroaktivt i oktober, eftersom kommunal betalar ut det då
Mvh Ann-Marie
Ann-Marie

Kommentarer

  • Hej Ann-Marie,

    Tack för din fråga!

    Du behöver ansöka om start av utbetalning senast 2 månader innan du vill att utbetalningen ska starta.
    För vissa avtal ligger en automatisk start vid 65 år.
    För att veta vad som gäller för dig är du välkommen att kontakta vår kundservice.

    Ha en trevlig dag!

    Vänligen,
    Amy