UTBETALNING

Hej, jag vill inte ha min utbetalning förrän vid 67 år. Blev orolig när jag fick meddelande att jag skulle meddela hur länge och när jag vill ha den utbetald före 30 juni 2020. det står ju att det börjar automatiskt vid 67 för KAP-KL??

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Tack för din fråga!

    Om man vill att utbetalningen för ens KAP-KL försäkring skall starta igång, måste man anmäla det via vår hemsida amf.se med BankID. Vill man inte att utbetalningen skall starta, skjuts utbetalningen fram tills den automatiska starten som från och med 1 Juli är 69 års ålder.
    All denna information syns även när man loggat in på ​​dina sidor.​​​​​​

    Med vänliga hälsningar,
  • Kommande utbetalning from Januari 2021
  • Januari utbetalning
  • Hej Thord,

    Stort tack för din fråga!

    Om din utbetalning har startat kommer vi att skicka årsbeskedet i slutet av januari, där redovisar vi ditt nya belopp för 2021. Har du tillgång till BankID kommer du även kunna logga in på amf.se/dinasidor och se ditt belopp där.

    Vänligen,