Varför tar det lång tid att genomföra en utbetalning till utlandet?

Hej, jag bor i Palestine och min utbetalning ar alltid sen. I dag ar det den 27 April och mina pengar har inte kommit fram an. Jag har pratat med min bank har och i Sverige och ingen ger mig ett direkt svar. Sa min fraga ar vet ni varfor dom blir sena?
Tack

Kommentarer

  • Hej Jamil,

    Tack för din fråga!

    Det finns flera anledningar till varför just din utlandsbetalning kan komma att bli sen, först och främst tar det 2-3 bankdagar för pengarna att nå din bank i Palestina efter det att vi gjort utbetalningen.
    När pengarna når din bank så handlar det om deras valutaslag och stopptider, men normalt sker det en bankdag efter att dom mottagit pengarna.

  • Emma, My husband lives in the US. Before we send the bank numbers for his transfer we need to know if the money will be sent from a Swedish bank to our US bank or do you use a US bank to transfer the money.  The swift codes and transfer numbers are different for each situation.  There is a routing number which is local US and a wire transfer number if international.
  • Hi Bjorne.

    Thank you for your question!

    We need the wire transfer number to your bank in order for us to make the disbursement. We make international transfers to the US.

    Best Regards,