Utbetalning till konto i annat land

Jag bor inte i Sverige och undrar om jag kan få mina pengar till ett bankkonto i det land jag bor.

Kommentarer

  • Hej Marina,

    Tack för din fråga!

    Ja, du kan få din tjänstepensionsutbetalning till den bank du önskar, oavsett vilket land du befinner dig i. Om du har ett svenskt BankID kan du logga in på Dina sidor och lämna det där. Har du inte ett sådant är du välkommen att kontakta vår kundservice så kan vi skicka ut en kontoblankett för ett utländskt konto hem till dig.

    Med vänlig hälsning,
  • Åh tack för snabbt svar. Jag har BankID så jag ska försöka att ändra den vägen. Jag har bytt adress här. Kan jag meddela er här om den nya?
  • Hej Marina,

    Ja, du kan även ändra din utlandsadress via hemsidan! Du hittar det under fliken "Dina uppgifter och utbetalningar".

    Med vänlig hälsning,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.