Utbetalning pension

Hej
Jörgen heter jag. Min fråga är:
Om jag inget gör, startar utbetalningen automatiskt då den 25 den månaden jag fyller 65 och pågår till 70?
Vänliga hälsningar
Jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen,

    Tack för din fråga!

    Vanligtvis startar utbetalningen för ens försäkring vid 65 års ålder och betalas ut livet ut. Du ser enklast över dina försäkringar och under hur lång tid de betalas ut på inloggad på vår hemsida AMF.se med BankID.

    Har du några frågor eller behöver vägledning kan du alltid kontakta kundservice på
    Vardagar mellan 08.00 - 17.00

    Med vänliga hälsningar,