Utbetalning

Får 70:- i månaden i fem år, varför kan jag inte få allt utbetalt en gång?

Charlotta

Kommentarer

  • Hej Charlotta,

    Om försäkringens värde är lägre än 30 % av ett innevarande års prisbasbelopp (17 190kr kronor för 2024) när utbetalningen startar, betalas försäkringen automatiskt ut som engångsutbetalning. Det innebär att hela försäkringens värde betalas ut på en gång istället för månadsvis. Du kan själv inte ansöka om att få engångsutbetalning, utan det sker automatiskt om kapitalet understiger gränsen vid första utbetalningstillfället.

    Som inloggad på Dina sidor på amf.se finner du information om försäkringens värde under "Mitt sparande".

    Emma Kundservice