utbetalning

Hur lång tid ungefär tar det till första utbetalningen när man har ansökt

Kommentarer

  • Hej Ulf,

    Tack för din fråga! Det beror på hur och när man ansöker.
    Om du ansöker med ditt bank-id på Dina sidorAMF är det en hel kalendermånad i handläggningstid, det vill säga att om du ansöker senast 31:a maj så kan du få din utbetalning i juli som tidigast.
    Ansöker du med en blankett så är det två hela kalendermånader i handläggningstid. Då kan utbetalningen starta tidigast från augusti och vi behöver ha blanketten tillhanda senast 1:a juni.
    Kontakta vår kundservice om du saknar bank-id så kan vi skicka blankett till dig.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Tack
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.