Utbetalning

Kan man få sin utbetalning som engångsbelopp?

Kommentarer

  • Hej Armando,

    Tack för din fråga!

    Om försäkringens värde är lägre än 30 % av ett innevarande års prisbasbelopp (15 750kr kronor för 2023) när utbetalningen startar, betalas försäkringen automatiskt ut som engångsutbetalning. Det innebär att hela försäkringens värde betalas ut på en gång istället för månadsvis.

    Är värdet högre än 30 % av prisbasbeloppet betalas försäkringen automatiskt ut per månad.

    Med vänlig hälsning,
    Susan
    Kundservice

    Susan