Uppehåll i utbetalning

Jag har två ITPK traditionell förvaltning hos er med livsvarig utdelning. Det är ganska små belopp som betalas ut per månad, men ändå så att jag kommer över gränsen där statlig skatt debiteras. Kan jag göra uppehåll under några år då andra försäkringar är fullt utbetalda och då återuppta min utdelning från AMF ?
Kan jag ta ut under en kortare tid ?

Kommentarer

  • Hej Sten-Åke,

    Tack för din fråga!

    Nej, det är inte möjligt att göra ett uppehåll av utbetalningen för din tjänstepension. Det går inte heller att göra en ändring av utbetalningslängden efter att betalningen har påbörjats.

    Med vänlig hälsning,