Fondsparande åt barnbarn

Hej! Kan jag som privatperson sätta in pengar hos er för ett barnbarn som hon kan ta ut vid 18 års ålder?
Lennart

Kommentarer

  • Hej Lennart, tack för din fråga!

    Det går att sätta in pengar på ett fondkonto åt en annan, till exempel ett barnbarn. Om det inte redan finns ett befintligt fondkonto för den personen så behöver man först fylla i en blankett för att starta ett fondsparande. Klicka här så kommer du till sidan där du hittar blanketterna.

    Vänliga hälsningar,