Tjänstepensionens storlek

Hej, jag tycker att min tjänstepension är liten. Om jag jämför med vad andra får så får jag i stort sett ingenting. Jag tjänar idag 48 000:-/månad och kommer att få en pension på ca 20 000:- totalt. Det känns orimligt lite. Är det något fel på uppgifter som ni har?

Kommentarer

  • Hej Katarina,

    Tack för din fråga! Det låter som att du har gjort en prognos för hela din pension. Vi kan bara se och hjälpa till med den tjänstepension du har hos AMF.
    Om du har gjort prognos för hela din pension på Min Pension så kan du kontakta deras Kundservice här!

    Om du vill se din prognos på din tjänstepension du beräknas få från oss kan du enkelt göra en prognos på Dina sidor på AMF om du har ett bank-id du kan logga in med. Annars kan du kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig med en prognos gällande din tjänstepension hos oss.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra