Tjänstepension uttag från vilken ålder?

Ftån vilken ålder kan jag ta ut min tjänstepension KAP,,-KL

Kommentarer

  • Hej Carina!

    Tack för din fråga.

    Du kan starta utbetalning av tjänstepension KAP/KL från att du fyllt 55 år och 1 månad. Gör du ingen ändring startar den per automatik när du fyller 69 år och 1 månad.

    För att starta eller ändra din utbetalning kan du logga du in på vår hemsida med ett Bank-ID. Väl inne så finner du en flik som heter "Dags för pension" och "Prognos & Ändra utbetalning". Där kan du välja utbetalningsstart samt utbetalningslängd. Du följer sedan dem tre stegen och slutligen signerar med Bank-ID för att genomföra ändringen.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Julia J