Tjänstepension

Jag tänkte gå ner i arbetstid dom sista 4 åren och undrar hur min pension påverkas från nuvarande 27200 till 19000?

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Tack för din fråga!

    Din redan intjänade tjänstepension påverkas inte av att du går ner i tid. Om du går ner i tid påverkas däremot din lön och det är den arbetsgivaren utgår ifrån när din tjänstepension beräknas, dina inbetalningar kan alltså bli mindre de närmsta åren.

    Om du är intresserad av ditt innehav hos AMF kan du logga in på Dina sidor eller kontakta kundservice så hjälper vi dig gärna.

    Med vänlig hälsning,