Jag är 50 år. Kan jag ta ut pension från er?

Hej !

Kan jag ta ut Pension vid 50 år ?

Kommentarer

  • Hej Åke, tack för din fråga!

    Tjänstepension går sällan att ta ut tidigare än från 55 års ålder som tidigast. Åldersgränsen för förtida uttag beror i och för sig lite på vilket pensionsavtal det handlar om, men åldersgränsen brukar som lägst vara 55 år.

    Om vi ska titta på dina personliga uppgifter och se vilken typ av pension det handlar om, ber vi dig att kontakta oss på antingen 0771-696 320 eller info@amf.se.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej!
    Jag undrar om jag kan dra hela min kapital pantion på en gång.
    M.v.h
  • Hej Gassan,

    Stort tack för din fråga!

    Du kan tidigast ta ut din pension från 55 år och 1 månad. Om värdet på ditt kapital understiger 30% av innevarande års prisbasbelopp, kommer försäkringen bli utbetald på en gång. Med hänsyn till sekretess kan vi inte lämna ut detaljerad information om din pension hos AMF. Önskar du individuell information om din pension är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon på vardagar mellan 08:00 - 17:00.

    Vänliga hälsningar,
    Michaela