Ta ut pension

Hej jag är nästa år 63 år.Kan jag nu ta ut min tjänstepension nu? Får jag mindre pension sen när jag går vid 64 års ålder?Hur mycket blir det varje månad?

Kommentarer

  • Hej Pia, tack för din fråga!

    Möjligheten att påbörja förtida uttag av tjänstepensionen beror på vilket avtal man tillhör. För att kunna se vilket avtal du har och kunna hjälpa dig med en prognos för din kommande utbetalning från AMF, ber vi dig att kontakta oss på info@amf.se eller 0771-696 320.

    Om du ringer in till oss och legitimerar dig med Mobilt Bank-ID så kan vi ge dig en prognos direkt över telefonen.

    Vänliga hälsningar,