Behöver jag anmäla min skattesats varje år?

Ska man anmäla ändrad skattesats varje år eller räcker det en gång?

Kommentarer

  • Hej Mona-Lisa,

    Tack för din fråga!

    Du behöver inkomma till oss årligen med ett nytt underlag om du har ett av Skatteverket utfärdat beslut som innefattar jämkning eller särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK).

    Har du tagit kontakt med oss och angett en skattesats mellan 30-100% så behöver du dock inte meddela oss på nytt varje år. Den skattesatsen du angett gäller då tillsvidare, och du kontaktar oss helt enkelt om du skulle vilja ange en annan skattesats.

    Vänligen,
  • Hej,jag kommer få min tjänstepension utbetald på 5 år och kommer fortsätta arbeta, jag är lite osäker på vad brytpunkten är när man ska betala statlig inkomstskatt och vart jag anmäler att jag vill betala något mer än 30% i skatt på tjänstepensionen.
  • Hej Anette!

    Du kan enkelt ändra skattesats på Dina sidorwww.amf.se/dinasidor under Dina uppgifter och utbetalningar > Dina uppgifter.

    Med vänlig hälsning,
    Noa
    AMF