Vad händer med mina pensionsinbetalningar om jag blir sjukskriven?

Om man blir sjukskriven vid tex 61 års ålder, påverkar det pensionen?

Vilka arbetsår grundar sig pensionen på?

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Det kan påverka din tjänstepension då den baseras på din lön.

    Vissa arbetsgivare har en s.k. premiebefrielseförsäkring för sina anställda. Den går i så fall in och betalar för din tjänstepension, även om du är sjukskriven.
    För mer information om just du har en premiebefrielseförsäkring, kontakta din arbetsgivare.

    För att se mer om din pension hos AMF, logga in på dina sidor.

    Vänliga hälsningar