SINK-skatt (särskild inkomstskatt för utomlands bosatta)

För att ansöka om särskild inkomstskatt för utlandsbosatta ,kan jag skicka in TIN(Tax ID Nummer,utländsk skatteregistreringsnummer)som jag redan har.?

Kommentarer

  • Hej Pauli, tack för din fråga!

    Du behöver kontakta Skatteverket för att ansöka om särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK). När du har fått ett beslut om SINK utfärdat av Skatteverket så kan du skicka beslutet till oss. Observera att det på beslutsunderlaget måste framgå att beslutet avser utbetalningar från AMF.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej
    Jag behöver et org. nummer för att ansöka SINK skatt från skatteverket.
  • Hej Seija,

    Tack för att du hör av dig till oss!

    AMF's org. nummer är: 502033-2259

    Med vänliga hälsningar,