Innebär sänkta avgifter mer pension?

Jag hoppas ni menar samma avgifter som tidigare ger högre pension. Annars gynnas ju bara arbetsgivaren.

Kommentarer

  • Hej Gert!

    Vi har sänkt avgifterna så det blir billigare för våra kunder att ha sitt pensionssparande hos oss.

    De avgifter du betalar har stor betydelse för hur din pension blir. Det handlar både om de pengar du faktiskt betalar i avgifter varje år, men också det du förlorar i utebliven avkastning på de pengar som gått till avgifter. Att ha låga avgifter är också viktigt eftersom pensionssparande pågår under många år. Någon procent mer eller mindre kan verka lite men gör stor skillnad på lång sikt. Med låga avgifter blir det mer kvar i plånboken.

    Du kan läsa med om dom sänkta avgifterna här.

    Med vänlig hälsningar