Räntefond mix

Jag har precis i panik sålt fonder som gått dåligt i min avtalspension, och snabbt tagit beslut att gå in med kapitalet, i AMF Räntefond Mix. Läste sen det finstilta och noterade en bindningstid mellan 2 och 12 år. Betyder det att mina pengar är låsta minst 2 år eller kan jag vid behov byta fond?

Tack för svar

Mikael

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    Tack för din fråga!

    Nej det är är ingen bindningstid för om du skulle börja investera i den fonden. Har man ett sparade hos oss, kan man göra fondbyten när som helst enklast inloggad på vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar,
  • Jag har tänkt att gå i pension i höst (64 år), är det läge att byta till räntefonder p g a den svajiga finansmarknaden?
  • Hej Peter,

    Tack för din fråga!

    Vi arbetar inte med någon rådgivning på AMF. Du kan däremot själv se över vårat fondutbud här för att ta ställning till vilken fond du vill placera i.

    Med vänliga hälsningar,