privat traditionell försäkring

Vilken blankett behövs för avslut eller flytt av privat traditionell försäkring som ligger under 1 Pbb?

Kommentarer

  • Hej Andrea!

    Tack för din fråga.

    Om du önskar att återköpa en privat pensionsförsäkring behöver du skriftligen inkomma med en sådan begäran. I din begäran behöver följande uppgifter framgå:

    Personnummer
    Försäkringsnummer
    Kontonummer som pengarna ska betalas till
    Datum
    Underskrift

    Detta kan alltså skrivas på ett blankt papper, ange även att du vill göra ett återköp. Du kan antingen posta oss din begäran eller ta en bild/skanna och mejla till oss på info@amf.se

    Om du önskar att flytta en privat pensionsförsäkring kontaktar du det övertagande bolaget, så skickar de en begäran om flytt till AMF.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Julia J