Privat fondsparande hos AMF

Hej ! Jag skulle vilja ha lite mer  information om ett eget privat sparande hos AMF. Sedan många år " tröskar"jag med ett ISK-konto hos en bank.
Jag lånar pengar av banken ,och sedan har jag en aktieportfölj i ett ISK-konto. Det finns kanske andra sätt att spara som är lite enklare. Mvh Krister

Kommentarer

  • Hej Krister,

    Tack för din fråga!

    Det är enkelt att börja fondspara hos AMF Fonder, oavsett om du vill spara månadsvis eller sätta in en engångssumma. Du kan öppna ett fondkonto direkt via vår hemsida med ditt BankID, alternativt via blankett. Skillnaden på ett vanligt fondkonto och ett ISK är hur det beskattas. ISK är ett så kallat schablonbeskattat konto, vilket innebär att du betalar en viss procentsats i skatt per år, medans via ett fondkonto betalar du reavinstskatt vid försäljning på eventuell vinst.
    Du kan läsa mer om ett fondsparande hos oss här.

    Med vänliga hälsningar,
  • kontonummer
  • Hej Solweig,

    För att vi ska kunna registrera ett kontonummer behöver du inkomma med en kontoblankett som vi får posta hem till dig.

    Vänligen kontakta oss på telefonnummer 077-169 63 20 så hjälper vi gärna dig.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia D