Kan jag logga in med en personlig kod?

Hur får jag tag i en personlig kod

Kommentarer

  • Hej Lennart,

    Från och med den 2/5 2018 kommer det inte finnas möjlighet att logga in som privatperson på vår hemsida med personlig kod. Orsaken är att vi ytterligare vill höja säkerheten samt skydda integriteten för de som använder vårt internetkontor.

    Juridiska personer kommer fortsatt kunna använda personlig kod för inloggning.

    Läs mer om hur du skaffar dig en e-legitimation.

    Med vänliga hälsningar,

  • Hej Var skriver jag in min personliga kod för att komma åt mina sidor?
  • Hej Gert!

    Som ovan beskrivet är det alltså inte längre möjligt att logga in med hjälp av en personlig kod. För att logga in på Dina Sidor krävs numera att man har Bank-ID eller e-legitimation.

    Vänliga hälsningar,
  • Och om man inte vill skaffa bank- Id eller e- legitimation efter alla bedrägerier så är man alltså inte betrodd att kunna logga in med sin personliga kod?
  • Hej Olle, tack för din fråga!

    I och med de höjda kraven på säkerhet som blev i samband med den nya dataskyddsförordningen (GDPR), så var vi tvungna att plocka bort de personliga koderna. De ansågs inte längre vara tillräckligt säkra i förhållande till den känsliga, personliga information som man kan kunde komma åt via dem.

    Nu är det alltså Bank-ID som krävs för att man som kund ska kunna logga in på Dina Sidor. Om du inte har den möjligheten, men vill komma åt någon viss information om ditt sparande hos oss, är du välkommen att kontakta oss så skickar vi hem informationen till dig per post istället.

    Vänliga hälsningar,