Pensionsutbetalning

Hur mycket kan jag få ut av min tjänstepension i klumpsumma vid första utbetalningen i januari? MVH Anders

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för din fråga! En engångsutbetalning sker endast i samband med första utbetalningen om man har en försäkring som understiger 14.490 kr i kapital. Om försäkringens värde överstiger 14.490 kr får man inget som en engångsutbetalning.Utbetalningen sker då istället varje månad under vald utbetalningslängd.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra