Pensionsutbetalning

Hej!
Är pension och jag arbetade halva året 2023, har jag inte berättigad till någon utbetalning 2024?
Hälsningar
Monica

Kommentarer

  • Hej Monica!

    Du är berättigad till den tjänstepension som du har tjänat in. Man tjänar normalt sett in tjänstepension fram tills man fyller 65 år, men detta kan variera och inbetalningar kan ske längre beroende på vad man har för pensionsavtalet eller vad man har kommit överens med sin arbetsgivare.

    För att se vad som gäller specifikt för dig får du gärna kontakta kundservice på telefonnummer: 0771 696 320

    Med vänlig hälsning,
    David