Pensionsutbetalning

hur långt innan måste man anmäla innan 1:a utbetalning sker

Kommentarer

  • Hej Kennet,

    Tack för din fråga.

    Om du har Bank-ID behöver du senast anmäla din utbetalning en hel kalendermånad innan utbetalningen är tänkt att starta. Till exempel, om utbetalningen är planerad att starta 2020-12-01 behöver du anmäla ändringarna senast innan 2020-11-01

    Om du inte har Bank-ID utan istället gör ändringarna via blankett så är det två kalendermånader innan som gäller.

    Hälsningar
  • Jag är ombud för min släkting som vill har pensionsutbetalningen från er på sitt bankkontor isf på avi som han har nu. Han har inget bankID.
    Tore
  • Hej Monica,

    Tack för din fråga.
    Jag skickar en blankett per brev till Tore.

    Önskar dig en fin dag

    Med vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.